سرمربی تیم ملی فوتسال در واکنش به خداحافظی بازیکنان از تیم ملی فوتسال بیان کرد: تیم ملی برای شخص خاصی نیست. این تیم ملی برای ۸۰ میلیون ایرانی است. اگر قصد خداحافظی داری باید از باشگاهی بروی نه تیم ملی، چرا که در تیم ملی جز عزت و احترام نیست.

وحید شمسایی: وقتی کسی خداحافظی می‌کند منت او را نمی‌کشیم/ خبرچین‌ها را اخراج می‌کنم

به گزارش قدس آنلاین،  وحید شمسایی، سرمربی تیم فوتسال ایران صبح یک‌شنبه در اولین روز برگزاری اردو برای آماده‌سازی جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال در نشست خبری با خبرنگاران درباره لیست تیم ملی و دعوت نشدن باقر محمدی، گفت: تیم ملی برای شخص خاصی نیست. این تیم ملی فوتسال برای ۸۰ میلیون ایرانی است. برای سربلندی این تیم مردم دعا می‌کنند، زمانی که در آسیا دوم شدیم مردم ناراحت بودند و وقتی که قهرمان شدیم با خوشحالی با ما برخورد می‌کردند، باید بدانیم که این تیم برای همه مردم ایران است. باقر محمدی یکی از بازیکنان بسیار ارزشمند و با خود ما بهترین گلر آسیا هم شد. متاسفانه جو یک بازی سنگین در روز آخر باعث شد که تصمیم ناگهانی بگیرد. خود او هم مبنای صحبت‌هایش را نمی‌دانست، باشگاه چه ربطی به تیم ملی دارد؟ اگر قصد خداحافظی داری باید از باشگاهی بروی نه تیم ملی، چرا که در تیم ملی جز عزت و احترام نیست و او هم با شایستگی انتخاب شد. وقتی کسی خداحافظی می‌کند منت او را نمی‌کشیم. با خود او صحبت کردیم و فکر کنم آن متن را اشتباهی منتشر کرده بود. الان می‌خواهد برگردد و اگر شرایط مناسب باشد این اتفاق خواهد افتاد. ما با کسی دشمنی نداریم. پنج گلر دعوت کردیم، سه نفر حضور دارند و دو نفر در لیست ذخیره هستند. با کادر فنی جلسه می‌گذاریم و اگر صلاح باشد، باقر محمدی بازمی‌گردد.

سرمربی تیم ملی فوتسال ادامه داد: وقتی ورزشکاری وارد یک تورنمنت می‌شود همه توقع دارند تا بهترین نتیجه را بگیرد. مردم عاشقانه ورزشکاران را دوست دارند. از وزیر ورزش تشکر می‌کنم. با دو بازی می‌خواهیم به جام جهانی برویم، من با دو بازی باید چه کاری انجام دهم و کجا برم؟ از گروه بندی صعود کنم و به حذفی برسم؟ به من توضیح دهید. لیگ ما ۱۲ اسفند تمام شده و ۲۲ تیر شروع شده است. خواهش کردیم لیگ برگزار شود که بتوانیم بازیکن انتخاب کنیم. لیگ اسپانیا و پرتغال در خرداد ماه تمام شده، ۱۰ روز بازیکنان‌شان را ریکاوری می‌کنند. سپس به دوره بدن سازی می‌روند و بسته به شرایط تا ۱۰ بازی دوستانه را انجام می‌دهند و بعد راهی جام‌جهانی می‌شوند. امروز اولین روز تمرینی ماست و پنج بازیکن مصدوم آمده‌اند. زیاده خواه نباشیم. ما به همه دنیا برای بازی درخواست دادیم و یک سری چیزها دست ما نیست. دو سال است که در تیم ملی هستم و می‌توانم سه جلد کتاب بنویسم. توقع و فشار الکی وارد نکنید. اگر بازی برگزار کردیم بنا بر تلاش خودمان بوده است. کسی می‌تواند بازی برگزار کند بیاید من دست او را می‌بوسم.

شمسایی که معتقد است باید توقعات‌ از تیم ملی منطقی باشد، افزود: مراکش دو بار از ما خواست بازی کنیم اما هزینه رفتن به آن‌جا را نداشتیم. باید توقعات‌مان را با واقعیت جلو ببریم. در ورزش ما همیشه نیروی انسانی جلوتر از ساختارها بوده است، برای همین برخی جاها موفق بودیم و برخی را در جا زدیم. قبلا می‌گفتیم از اسپانیا الگوبرداری کنیم، الان باید مراکش را الگو قرار دهیم که چگونه در حال کار است. از فرانسه الگو برداریم که در پیشرفت سرعت زیادی داشته است.

او ادامه داد: ما داریم کار می‌کنیم و هیچ‌کس نمی‌تواند سر کسی منت بگذارد. اصلا ناامید نیستم و میریم که با همه بجنگیم و اعتماد دارم به تک تک بازیکنانم. هرچیزی را میتوانی از ایرانی بگیری به جز احساس و غیرتش. با غیرتش از روی همه رد خواهد شد. ما مشکل داریم و نمی‌توانیم از این فرار کنیم و دروغ بگوییم. قرارداد امضا شده ما را دیشب ساعت ۹:۳۰ دادند. ۲۰ تیر همه امضا کردند ولی دیشب به دست من رسیده است. برگه قرارداد به درد من نمی‌خورد و فقط احترام می‌خواهم. من با تمام وجود به اینجا آمده‌ام، رگ گردنم را برای کشورم می‌گذارم. زیر بلیت و وابسته به جایی نیستم. در انتخابات به کسی نچسبیدم.

من عاشق این کشورم و سر خود را می‌گذارم چون که برای من هزینه شده است. وقتی رهبر انقلاب تیم را خصوصی دعوت می‌کند، آنجا مدیران باید بفهمند که جایگاه این رشته کجاست. خدا رحمت کند آقای رییسی را گفت که هر هزینه‌ای برای ورزش بشود سود دهی است. من سرم را برای مردم می‌گذارم. بدانیم جایگاه ما کجاست، همه دنیا ما را دارد می‌زند، پول‌های فیفا را نمی‌توانیم بگیریم. اگر آن پول می‌آمد فدراسیون هم دستش بازتر بود. فیفا بدهی‌هایی که به ما دارد را از طریق پرداخت بلیت جبران می‌کند. سازنده صحبت کنیم. من در این دو سال کار خود را کردم و آن جزیره را شکستم. بازیکن ۱۸ ساله را بردم به مسابقات آسیایی، در تورنمنت کویت ده نفر از بازیکنان‌مان اصلا آسیایی ندیده بودند. همان‌ها با رقم میلیاردی خواهان دارند. هر کس می‌خواهد قرارداد ببندد می‌گوید آپشن دعوت به تیم ملی برایم بگذارید، همین برای من کفایت می‌کند. من برای جوانان کشور دویدم.

شمسایی ادامه داد: به دنبال شانس نیستیم و توکل به خدا می‌کنیم. به ساق بازیکنان چشم بسته‌ایم و ان‌شاءالله که بتوانیم آبروداری کنیم. چند مربی گفتند ما به ایران نمی‌آییم چون پاسپورت‌مان زیر سوال می‌رود. هرکس ایران را دوست ندارد برود به سینه قبرستان. هر پولی که در فوتسال می‌گیرند نوش جان‌شان، من سال ۸۶ با فولاد ماهان ۲۵۰ میلیون قرارداد بستم و با آن یک خانه گرفتم. الان با ۵ میلیارد می‌توانی خانه رهن کنی. من به پول فوتسال احتیاجی ندارم و اگر اینجا هستم به خاطر عشق به آن است. به جای حرف زدن عمل کنیم، اگر کسی می‌تواند کار کند بیاید، من دست او را می‌بوسم و کنارش می‌ایستم. یکی می‌گوید چهار تا بازی برایت ردیف می‌کنم، من هم پس می‌گویم الان دلار را دو هزار تومان می‌کنم.

او درباره فشار ایجاد شده روی تیم ملی گفت: من یک سری صحبت‌ها را کردم که فکر نکنید من پا پس کشیدم. این من را ناامید نمی‌کند. قزاقستان که می‌رویم فقط هزینه بلیت را می‌دهیم. کرواسی را اگر می‌خواستیم به دوبی ببریم همه هزینه‌اش را باید می‌دادیم. تا دیشب به هر کشوری نامه زدن قبول نکردن که بازی کنند. مدت قرارداد من تا ۲۹ اسفند است. انتقاد را دوست دارم و تیم ملی برای من نیست، من مهمانم. به بزرگی گفتند بین مردن و بردن کدام را انتخاب می‌کنی، گفت من برای بردن می‌میرم. ما خودمان را فنا می‌کنیم تا به آن چیزی که می‌خواهیم برسیم. این فلسفه من است. با آرژانتین همه چیز را هماهنگ کردیم اما نشد و این چیزها دست ما نیست.  

سرمربی تیم ملی فوتسال درباره شرایط دروازه‌بان‌های تیم گفت: در طول سال کلا چند فیفا دی چند روزه داریم. من نمی‌توانم به سعید مومنی بگویم چه کاری انجام بدهد. شکل‌دهی وظیفه تیم ملی نیست، گلر از باشگاه و رده پایه شکل می‌گیرد. بازیکنانم را با ۳۱ سال سن نمی‌توانم آموزش بدهم. باید در پایه شکل بگیرد و در تیم ملی تکمیل شود و وسعت یابد. این کار الان علم شده اما واقعیت این است که ممکن است ما از این موضوع ضربه بخوریم.

شمسایی درباره دستیار خارجی بیان کرد: با مربی‌های مختلفی صحبت کردیم اما در نهایت موفق به آمدن نشدند. وقتی من خودم با فدراسیون فوتبال قرارداد ندارم چگونه نام مربی خارجی بیاورم. در کویت قرارداد نداشتم اما رفتم برای قهرمانی، این زمان بردن و این وقفه‌ها باعث شد که مربیان نیایند. با مربیان مشهور زیادی صحبت کردیم اما هر کدام بنا به دلیلی امکان آمدن نداشتند.

وی هم‌چنین تصریح کرد: در دنیای ورزش خیلی به هم احترام می‌گذارند. سرمربی ونزوئلا تا قرعه را دید گفت ما آسان‌ترین گروه هستیم. در کنار اسامی بزرگ همیشه نام ایران بوده است. در جام ملت‌ها دیدیم که چه تیم‌هایی تا مراحل بالا آمدند و نباید فریب اسم‌ها را بخوریم. در دعوت بازیکنان یک عقبه داریم و فضای ذهنی ما اثر گذار بود. یک سری با تجربه هم بودند که در کنار ما هستند. درباره آسانی و سختی گروه جام جهانی نمی‌توانم صحبت کنم. الان با یک سرچ عقبه ذهنی تیم‌ها مشخص می‌شود. اگر با دو بازی دوستانه می‌توانیم صعود کنیم که هیچ و ما تلاش می‌کنیم. ما اگر صعود کنیم به مراکش و پرتغال می‌خوریم و بعد به اسپانیا و برزیل می‌خوریم که همه به دنبال قهرمانی هستند. ان‌شاءالله که بتوانیم همه تلاش خود را به کار بگیریم. ما باید بازی به بازی پیش برویم. اولین فینال ما ونزوئلا است. وقتی به جام‌جهانی می‌روید باید احتمال بازی با هر تیمی را در نظر بگیرید.

شمسایی در پاسخ به بی‌اخلاقی‌های بهروز عظیمی و ناراحتی بازیکنان تیم از او تشریح کرد: اسم بازیکنانی که خبر کشی کرده است را بیاورید تا آن‌ها را خط بزنم. کسی که خبر خانواده را بیرون می‌برد جایی در تیم ملی ندارد. عظیمی حق اشتباه دارد و در باشگاه مدیریت وجود دارد و آن‌ها باید با او برخورد کنند و این به ما مربوط نیست. در بازی با مراکش بازیکنان حریف به بهروز حمله کردند. صدای این بچه‌ در اردوی تیم ملی در نمی‌آید. من با حرف کسی جلو نمی‌روم. آن دو بازیکنی که به شما این خبر را دادند پیدا خواهم کرد و هر دو آن‌ها را اخراج می‌کنم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.